Van loondienst naar ondernemer in de corona tijd
De Kamer Van Koophandel meldde in november dat het aantal startende ondernemingen de afgelopen maanden in Nederland hoger is in vergelijking met dezelfde periode in 2019. Een toename van 45%....
Lees verderDe ideale budgetverdeling in je klantreis
Eind oktober schreef ik een blog over de klantreis. De kern van het verhaal is dat jouw klant een bepaalde reis aflegt voordat hij bij zijn einddoel bereikt. Het doel...
Lees verderRelevante e-mailadressen verzamelen
Afgelopen week kreeg ik een vraag van een klant over hoe zij snel e-mailadressen kan verzamelen voor haar e-mailmarketing. Haar eigen idee was om e-mailadressen te zoeken op internet en...
Lees verderDe SWOT-analyse – jouw sterktes en zwaktes in kaart
Een SWOT analyse geeft je sterktes, zwaktes, kansen, en bedreigingen weer. Deze analyse is altijd klantgericht. Een SWOT analyse is enorm waardevol om kansrijke doelen stellen. In deze blog laat...
Lees verderBij de loodgieter lekt de kraan
Mijn eerste maand als ondernemer zit er op, and what a ride. Ik kom pas net kijken, elke dag leer ik weer. Veel. Van mijn business coach, andere ondernemers, mijn...
Lees verderKlantreis – Wat is dat en hoe zet je het in?
Een klant legt een bepaalde ‘reis’ af om bij jouw (of zijn) einddoel te komen (bijvoorbeeld een aankoop van je product of dienst). Belangrijk is om in de diverse fasen...
Lees verder