LinkedIn Artikelen (voorheen Pulse) geeft je de mogelijkheid om ‘te bloggen’ op LinkedIn. Oftewel artikelen te plaatsen en delen met je eigen netwerk binnen LinkedIn. Het plaatsen van de artikelen op LinkedIn heeft de volgende voordelen:
Voordelen LinkedIn Artikelen
- Een artikel wordt vaker aan je netwerk getoond dan een bericht met een link naar een blog op je eigen website. Hiermee is je bereik meestal groter.
- Het artikel toont de kennis die jij of je bedrijf in huis hebben. Laat je expertise zien en vergroot met een artikel je zichtbaarheid.
- Het artikel is zichtbaar in de zoekfunctie van LinkedIn. Zorg dat de juiste zoektermen in je artikel staan die voor jou relevant zijn en benoem deze termen in de titel, in kopjes en in de tekst van je artikel.
- Je connecties krijgen een melding van je gepubliceerde artikel, waarmee je bereik groeit. Verder kun je een hogere engagement (betrokkenheid) verwachten omdat jouw netwerk meer betrokken zal zijn, zij zitten in hetzelfde vak en zijn je relaties. Kom op een professionele manier in beeld bij hen.
- Er is ruimte voor een call-to-action in een LinkedIn artikel. Nodig mensen uit om naar je website te gaan, een aanvraag te doen of een andere actie te ondernemen.
- Statistieken geven je inzicht in hoe vaak je artikel is gelezen, hoeveel reacties je hebt gehad. Door deze inzichten kun je beoordelen welke onderwerpen aanslaan bij je doelgroep en of je deze moet herhalen in een andere vorm.
Hoe stel je een goed LinkedIn Artikel op?
- Korte titels – zorg dat je titel tussen de 40 en 49 tekens lang is. De volledig titel blijft hierdoor goed zichtbaar, daarnaast wordt je gedwongen om tot de kern te komen.
- Titels met een vraag scoren slechter
- Lange artikeklen werken goed – artikelen tussen de 1000 en 1900 woorden scoren het beste. Door lange artikelen te lezen doet jouw netwerk vakkennis op.
- Populaire dagen: maandag en donderdag – Vermijd de woensdag en de vrijdag. Het weekend werkt over het algemeen ook goed.
- Laat het artikel altijd nalezen door een ander – Op spel- en typefouten, kromme zinnen etc. Vier ogen zien altijd meer dan twee.
Posten van een LinkedIn artikel
Schrijf je vandaag nog je eerste LinkedIn Artikel? Hieronder lees je hoe je het artikel online zet.
- Klik op LinkedIn bij Home op ‘write article’
- Plaats hier in je artikel en ‘publish’
Tip: schrijf je artikel eerst in Word of een ander tekstverwerkingsprogramma. Live is meteen live! Met koppen ‘heading 1’, ‘heading 2’ en ‘normal’ geef je de waarde van een stuk tekst mee. Gebruik ‘heading 1′ voor de titel, ‘heading 2’ voor tussenkoppen en ‘normal’ voor paragrafen. Een visuele header doet het altijd goed!