Bedenk jij élke keer nieuwe posts? Wist je dat het krachtig is om JUIST jouw content te hergebruiken? In deze blog laat ik je zien waarom het krachtig is om jouw content te ‘recyclen’ en waarom je niet elke keer het wiel opnieuw hoeft uit te vinden.

Waarom content hergebruiken?
Er zijn diverse redenen om jouw content te hergebruiken.

  1. Niet elke post bereikt iedereen
    Haal meer rendement uit content die sterk is, maar nog niet iedereen heeft bereik. Gemiddeld ziet 8% jouw social media posts en dan met name mensen die jouw vorige posts hebben geliket. Het algoritme van elk social media kanaal ‘labelt’ jouw dan namelijk als ‘interessant’ voor die liker en toont jouw nieuwe berichten eerder (algoritme). Herpost daarom eens oudere content – analyseer welke posts het goed hebben gedaan en geef deze een nieuw jasje.

  2. Je versterkt je boodschap
    Door vaker dezelfde boodschap te zenden, op diverse manieren, zorg je ervoor dat jouw boodschap beter landt bij de doelgroep. Onderzoek wat jouw hoofdboodschap is (zie ook mijn blog over de Elevator Pitch) en werk deze in diverse posts uit.

  3. Je bespaart tijd
    Dat ene wiel hoef je écht niet ELKE keer opnieuw uit te vinden. Vul de gaten in jouw contentkalender op met ‘oude’, relevante posts. Herschrijf ze, voeg een iets andere waarde toe en tadaaa: daar is je nieuwe post!

Hoe hergebruik ik mijn content?
Goede vraag! Hierbij een aantal tips om direct toe te passen:

– Analyseer jouw statistieken
Welke posts werkten goed en bedenk hoe je deze kan hergebruiken. Door een vraag toe te voegen (voor meer interactie) of door de post juist meer verhalen of juist pragmatischer te maken.

– Breid je Instagram post uit tot een LinkedIn artikel
Of jouw Facebook post tot een Instagram post. Of kort jouw LinkedIn post in tot een Facebook post. Kortom: herbestuif! Grote kans dat jouw LinkedIn publiek een ander publiek is dan jouw Instagram post. Gebruik de inspiratie van het ene kanaal voor het andere kanaal.

– Knip je post op
In twee delen. Bij de ene post ga je verder in het op het WAAROM en bij de andere post ga je verder in op het HOE.

– Maak een webinar rondom je populairste onderwerp
Door te analyseren en ontdekken welke posts populair zijn is er een grote kans dat jouw publiek zeer geïnteresseerd is in dit onderwerp. Verzamel alle reacties, eventuele vragen en bereid een webinar voor. Uiteraard kondig je deze webinar ook weer aan in diverse posts

– Beantwoord een vraag uit de comments
Grote kans dat niet iedereen alle reacties leest bij jou post, maar wel met een zelfde vraag zit als een andere volger. Beantwoord daarom een aantal vragen uit de posts die je eerder heb geplaatst in een nieuwe post.

– Maak een verzamelpost
Voeg meerdere posts samen in een nieuwe post. Schrijf een korte opsomming. Hierdoor hoef je geen nieuwe brainstorm sessie te organiseren, maar de input haal je simpelweg uit je eigen feed.

Succes!
Wil je mij beter leren kennen of weten wat ik nog meer doe? Bekijk dan hier mijn LinkedIn-pagina of bekijk mijn marketing aanbod.